سایت املاک صنعتی تام

املاک صنعتی تام

گواهی عدم حضور در معاملات املاک صنعتی چیست؟

گواهی عدم حضور در معاملات املاک صنعتی چیست؟

در کارهای صنعتی انجام معاملات  قانونی و رعایت روندهای قانونی اهمیت زیادی دارد. یکی از اصلی‌ترین معاملات صنعتی خرید سوله است که یکی از مهم‌ترین نیازهای صاحبان مشاغل بزرگ محسوب می‌شود. آیا شما در مورد قوانین این نوع معاملات اطلاعاتی در دست دارید؟

همکاری با یک مجموعه معتبر می‌تواند خیال شما را از جهات مختلف آسوده نگه دارد. املاک صنعتی تام تسلط کاملی بر روندهای قانونی دارد و هم برای خرید سوله در تهران یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در این مطلب سعی داریم تا شما را با گواهی عدم حضور در معاملات و کارکرد آن آشنا کنیم.

آشنایی با گواهی عدم حضور در معاملات

هنگامی که قرارداد ایجاد و امضا می‌شود، تاریخ انتقال قرارداد رسمی سند در نظر گرفته می‌شود. در صورت عدم حضور یکی از طرفین در تاریخ تعیین شده، طرف دیگر می‌تواند گواهی عدم حضور و عدم انجام معامله را از دفتر اسناد رسمی درخواست کند.

برای اینکه توانایی گرفتن این گواهی را داشته باشید؛ لازم است حتماً در هنگام عقد قرارداد یک زمان را برای انتقال رسمی سند تعیین کرده باشید. با تعیین این تاریخ شما دیگر مجاز هستید زمانی که موعد مقرر شده در قرارداد فرا رسید، به دفاتر معتبر مراجعه کنید و در صورت حضور دو طرف انتقال سند را انجام دهید.

اما اگر در موعد ذکر شده یکی از طرفین حضور نداشت مجاز به دریافت گواهی عدم حضور یکی از طرفین در معامله هستید. در املاکی‌های مختلفی می‌توانید قراردادها را به این صورت ثبت کنید که یکی از معتبرترین‌ها املاک صنعتی تام است. این نوع قرارداد برای ملک‌های صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید  آشنایی با انواع سند ملکی در معاملات املاک صنعتی

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم حضور

اما برای گرفتن این گواهی نیاز به ارائه یک سری مدارک به دفاتر است. به طور کلی عدم حضور دو حالت دارد؛ یا شخص خریدار می‌خواهد آن را دریافت کند و یا شخص فروشنده می‌خواهد اقدام به دریافت آن نماید که مدارک لازم برای هر یک از این حالت کمی با هم متفاوت است.

زمانی که شخص فروشنده می‌خواهد اقدام به گرفتن این گواهی کند باید مدارک زیر را ارائه کند:

  • اصل مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه سند مالکیت
  • ارائه قولنامه
  • پایان کار
  • بنچاق
  • ارائه استعلام از بند (ز)
  • ارائه مفاصای حساب نوسازی که از شهرداری باید دریافت شود.
  • ارائه مفاصای حساب دارایی

با به همراه داشتن این مدارک فروشنده می‌تواند برای اخذ عدم حضور اقدام کند. اما اگر خریدار این قصد را داشته باشد؛ مدارک زیر را باید به دفتر ارائه کند:

  • یک چک بانکی به اندازه باقی‌مانده قیمت که در قولنامه آمده
  • قولنامه حال رسمی و یا عادی که باید هر دو طرف آن را امضا کرده باشند.
  • ارائه مدارک هویتی اعمم از شناسنامه و کارت ملی

تمامی پروسه‌های یاد شده در خرید سوله را املاک صنعتی تام با در نظر گرفتن و رعایت تمام جنبه‌های قانونی انجام می‌دهد و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به آن‌ها مراجعه کنید.

صدور گواهی عدم حضور به وسیله دفترخانه‌ها

یک بند در قانون وجود دارد که طبق آن مشخص می‌شود که صدور گواهی عدم حضور توسط دفترخانه‌ها قانونی است یا خیر که بند 89 نام دارد. طبق این بند اگر آن دفترخانه دخالتی در تنظیم قولنامه داشته باشد؛ نمی‌تواند عدم حضور صادر کند و انجام آن غیر قانونی و برخلاف شئونات این زمینه است.

حتما بخوانید  قیمت سوله و زمین صنعتی در جاده قدیم کرج-فتح

آشنایی با گواهی اعلام حضور

از روز دهم فروردین ماه 1401 قانون دفاتر رسمی یک آیین‌نامه منتشر کرد که طبق آن دفاتر دیگر ملزم به صدور مجوز عدم حضور نیستند. به این ترتیب در صورتی که یک دفتر از صدور آن امتناع کرد؛ تخلفی انجام نداده و نمی توان آن دفتر را به خاطر این امر بازخواست کرد. اما ارائه گواهی اعلام حضور الزامی است.

اهمیت انجام قانونی پرسه‌های ملکی

انجام قانونی معاملات اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا زمانی که همه چیز طبق روال قانونی و مراحل از پیش تعیین شده پیش برود؛ در صورت ایجاد هرگونه مشکل می‌توانید به مراجع قانونی و ذی‌صلاح مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کنید.

املاک صنعتی تام یکی از دفاتر موفق در این زمینه است که بر طی شدن قانونی روند معاملات تأکید دارد. همچنین در صورتی که همه‌ی مراحل به درستی طی شود؛ تمام مدارک شما تکمیل خواهد بود و در آینده اگر نیازی به ارائه مدارک از مراحل و روند معاملات بود؛ شما تمامی مدارک لازم را در اختیار دارید و تمامی نکات قانونی را رعایت کرده‌اید. اما در صورتی که طبق روندهای قانونی پیش نرفته باشید؛ در صورت بروز مشکل نمی‌توانید آن را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و مسئولیت مشکلات به وجود آمده به گردن خود شما خواهد بود.

علاوه بر این بسیار مهم است که از طریق دفاتری اقدام کنید که کاملاً بر پروسه‌های قانونی تسلط داشته باشند که املاک صنعتی تام یکی از بهترین انتخاب‌ها است زیرا سابقه طولانی در این زمینه دارد.

جمع بندی

انجام قانون‌مند و اصولی معاملات اهمیت زیادی دارد و برخی افراد به دلیل عدم رعایت نکات با مشکلاتی مواجه شده‌اند. آشنایی با گواهی‌های عدم حضور و حضور و همچنین دانستن کاربرد و نحوه استفاده از آن‌ها برای انجام درست معاملات اهمیت دارد.

حتما بخوانید  استعلام وکالتنامه فروش و اجاره املاک صنعتی

املاک صنعتی تام کادری مجرب و مسلط به قوانین دارند به همین دلیل آن‌ها را برای انجام معاملات پیشنهاد می‌کنیم. شما برای خرید سوله در تهران می‌توانید به اطلاعات و توانایی‌های این مجموعه اطمینان کنید و از تجارب آنها بهره‌مند شوید.

 

گواهی عدم حضور در معاملات املاک صنعتی چیست؟-END

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *